Thursday, December 3, 2009

Maafkan Ke-Gila-Kuasa-An Aku

Hohohoho~

Eksaited pula aku nak menulis juga walau aku segan nak tekan publish. Letak kat dalam draft pun ok lah.

Asek bercerita mengenai keghairahan PBB mahu mewujudkan PUNGPANG bertaraf dunia, kita janganlah melupakan sejarah (saya bukan fan Arsenal). Sejarah kalau dilihat dalam konteks PBB amat penting kerana PBB mempunyai satu sejarah hitam yang cilaka pahit untuk ditelan dan masam masam kelat untuk dikenang. Dan kerana 'sejarah' hitam inilah PBB dilihat sebagai suatu badan yang Useless, Gagal dan PungPang Sahaja.

Ya, para pengasas PBB tentu masih ingat lagi mengenai perkara itu.

Gathering PD 2009.

Mari kita lihat beberapa petikan kata kata pedas beberapa insan yang kecewa dengan insiden ini.

"Apa bende projek baru PBB? Gath PD? Pah ceroh Gath." Fawwaz Tahir, Dec 2009.

"seperti mencurah air di daun keladi.." Aidii Blind Zali, Dec 2009.

" saya sihat2 sahaja incik Abdul Paiseh. apa khabar ternakan anda di kampung halaman di sana? sihat belaka?" Hazirah Mahadzir, Nov 2009.

Kata kata azimat terakhir paling menusuk kalbu. Kerana apa? Kerana ini yang kita tidak mahu!! Kenapa kita tidak mahu?? Kerana kalau PBB bertukar menjadi Jejak Kasih, sila bubar nama PBB!



Perh. Dah macam Najib gua berucap.

Tak sangka penat rupanya berucap macam Najib ni.

Dahlah.


19 comments:

BudAk hijAu said...

mendalam siot.bile wa ngn mr blind diam je..suma diam.gath tah kemana.

so,marilah kita menjayakan FANzine PUNGpang ini denagn jayanya.sekian.

*kepala masuk kedalam bce post ko nie.hahahahaa..

HazirahMahadzir said...

Najiban pun tak penat berucap mcm ni!
LOL!

rahimin idris said...

ye. mari start menulis dengan kritis. PBB wujud hanya bila kita menulis. yay!

Darkk said...

Macha kalu tulis, misti tak justify. Tak cantik lah belog.

macha_sezs said...

Siapa keluarkan entry ni!!!!!!!!!!!

cilakak.

BudAk hijAu said...

macha..soklan berbentuk apakah yg ko tny itu...?adakah soklan mintak penampar...?

HazirahMahadzir said...

Lalalala~~~

♫♪ Shahida ♫♪ said...

huhu..dah follow..sy ahli pbb gak..ahaksss

alif-mikail said...

peh mengalir air...














air liur... lapor weh..

err.. dah abis berucap ke? har har har

macha_sezs said...

alif mikail,
karipap kat meja belakang tuh.

ahaha~

macha_sezs said...

budak hijau,
bukan soklan mintak penampar, tu soklan nak bagi penampar.


demit yu jirah!

hahaha~

YobSumo said...

wa budak baru belajar. segan komen kat sini. Dah ler tak kenal sapa kat sini, camne lah nak mencelah topic pungpang dorang ni.

itu yang mula2 wa rasa bila jejak kaki kat facebook PBB tu. siyes.

org lain wa tak tahulah, tapi segan2 wa pun wa tulis je...

mungkin itu Ahli Lembaga Pengarah PBB boleh fikirkan untuk atasi.

bukan kritik ha, kasi tahu je.

Admin.PBB said...

YobSumo,
nak segan apa woi.
kami semua cenderung utk makan nasik dan kuih karipap.
makan orang tak sedap.
heh!

Daud Mili said...

dum dum tak..!!!..~

YobSumo said...

haha aku kata mula2 je kan.

aku lagi suka makan tempoyak dengan nasik.

kalau ada daging deng deng lagi masyuk.

ayampinko said...

apa maksud nko...
aku tido tadi..


FANzine tu aper..maklumla aku nie baru kuar dari gua hirak

♣ haNie ♣ said...

nt kalo diam..jd boye..
ko nk yob..jd boye??






nt aku hantar ko ke zoo melaka ye..

poyotito's said...

gua paling suka kata pawwaz.

生魚片Alex said...

,徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社

 

blogger templates | Make Money Online